Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

torstai 3. toukokuuta 2012

Hyvin korjattu!

Tiedätte varmaan, että hyvä palvelu voi pelastaa monta asiaa?


OI-porukan keskusteluryhmässä paljastettiin talvella, että nyt on mahdollisuus tilata haluamansa vaatekappale yhdistyksen logolla. Hellyttävän logon Halaa varovasti - minulla on hauraat luut on suunnitellut tekstiilitaiteilija, TaK Jenni-Juulia Wallinheimo-Heimonen, OI-kansaa hänkin. Jos oikein ymmärsin, logo syntyi alunperin yhdistyksen ensitietopakkausta varten. Pakkaus on tarkoitettu laitoksella OI-vauvan syliinsä saaville vanhemmille, ja siihen sisältyy tietopläjäyksen lisäksi mm. neppareilla vauvan ylle kasattava body, jossa tämä logo komeilee. (Neppareilla siksi, ettei hauraan vauvan käsiä ja jalkoja tarvitse taivutella turhaan pukiessa - kummiserkku ompeli joskus yli 35 vuotta sitten minulle housut ja takin samalla periaatteella, paitsi että se kasattiin päälleni vetoketjuin.)

Logo herätti porukassa niin suurta ihastusta, että alettiin kysellä, eikö sitä saa myös vähän isommassa koossa. Ja kohta ilmoitettiin, että sitä voi tilata PaitaShopista melkein minkälaiseen tekstiiliin ja minkä kokoisena hyvänsä. Minäkin tein tilauksen kahdesta T-paidasta, joiden rintapieleen logo tulisi (tällä rintavarustuksella iso logo keskellä paitaa ei ole oikein imarteleva).

Viikot kuluivat, eikä paitojani näkynyt. Asiasta alkoi syntyä keskustelua ryhmässä, kun minun lisäkseni joku muukin oli vielä ilman paitoja. Olin valinnut paitani toimitettaviksi laskulla, joten en kovin hermoillut, enhän ollut mitään maksanutkaan, mutta ihmettelin. Vihdoin joku otti kollektiivisesti firmaan yhteyttä.

Sain sympaattisen sähköpostin PaitaShopista: heidän tiedoissaan paitani näkyivät lähetettyinä, joten välille olivat jääneet, ja kun olivat hirveällä kiireellä ryhtyneet painamaan ensihätiin yhtä uutta paitaa, logo oli tullut siihen suurena, mutta toiveissa on, että seuraavan viikon lopulla saisin ihan oikeanlaiset paidat... Kysyin, mitä teen sillä väärin painetulla, palautanko? (Käytännöllisenä ihmisenä ajattelin, että ehkä joku toinen OI:lainen voisi sen haluta.) PaitaShopista ilmoitettiin että pidä hyvänäsi, minulle kuulemma on siitä enemmän hyötyä kuin heille...

Niin tuli väärin painettu paita, ja aikanaan tulivat myös ne kaksi ihan oikein painettua, toinen samaa persikan sävyä ja toinen aniliini.

Miksi kerron tämän? Sen takia, että PaitaShopin väen henkilökohtainen viestittely ja ihastuttava sähellys oli jotenkin niin aseistariisuvaa, että koko asiasta jäi ylimääräisen paidan lisäksi iloinen ja hyvä mieli. Jos teillä on tarvetta tilata T-paitoja, fleecejä, kasseja, housuja, muuta vaatetavaraa jollakin logolla tahi ilman, voin lämpimästi suositella. Jos kaikki olisi käynyt sujuvasti kuin elokuvissa, en ehkä olisi kiinnittänyt PaitaShopiin mitään huomiota, mutta heidän tapansa korjata virheet vakuutti, että tätä firmaa kannattaa kannattaa.

Eli kuten aina olen sanonut: ei sillä ole niinkään väliä mitä sanotaan, vaan miten sanotaan - eli tässä tapauksessa ei ole niinkään väliä mitä tapahtuu kuin miten asia hoidetaan.


1 kommentti:

  1. Ihastuttava logo, kerta kaikkiaan! Täytyykin panna tuo PaitaShop muistiin vastaisen varalle.

    VastaaPoista