Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

tiistai 31. toukokuuta 2011

Huomenna aloitan uudessa työssä

Viimeinen lomapäivä on kohta ohi. Onneksi sää edes tänään suosi (satoi vain vähän ja tarkeni jo ilman takkia), kävimme torilla jäätelöllä ja joimme päiväkahvit parvekkeella. Heinäkuussa on lupailtu paria palkatonta vapaaviikkoa, kun toimisto on kiinni, joten ei koko kesän lomailuni ihan sateen pitämiseksi mennyt.

Olen pakkaillut tavaroita huomista varten. "Tavarat" tarkoittavat noin 1,5 litran vesipulloa, joka minulla oli kunnassa tinkinä tyhjentää päivän aikana (tulen ilmastoidussa toimistossa huonovointiseksi, ellen juo tarpeeksi), sen kaveriksi kuuluvaa Tampereen yliopiston muovimukia, Samin ja minun museokuvaa ym. välttämättömiä tykötarpeita. Sillä huomisesta lähtienhän minulla on taas työhuone!


Jännittää, kyllä, ehdottomasti. En ole tehnyt historiantutkijan töitä vuosiin - mutta jännittäisi vaikka olisin tehnytkin. Historiatyön aloittaminen kun on aina sukeltamista uuteen, vieraaseen. Ja hyvähän se on, että jännittää sopivasti.

Jotenkin sellainen olo, kuin olisin sulkenut eilen Jalasjärven kunnanviraston oven takanani, nukkunut yön yli levotonta raskasta unta ja nyt heräisin uuteen aamuun. Tulee toki valituspäiviäkin, kaikissa töissähän niitä tulee, mutta uskon silti, että totisesti ymmärrän olla kiitollinen. Kunhan vain muistan ottaa huomenna kuulolaitteet mukaan, olen lusmuillut niiden käytössä koko loman!

3 kommenttia:

  1. Nappasin itseni vahingossa ulos täältä, mutta pakkohan mun oli tulla takaisin toivottamaan onnea ja iloa uudessa työssä. Kuuluukin jännittää, se on selvä, mutta onhan kiva avata taas uusi, kirjoittamaton lehti elämässä.

    VastaaPoista
  2. Onnentoivotukset vielä tätäkin kautta. Kaikki menee hyvin ja jännitys kuuluu asiaan.
    Ihanaa päivää ja rentouttavaa iltaa!

    VastaaPoista