Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

keskiviikko 16. joulukuuta 2009

Joulukirkossa

Tulin juuri tuolta pitkäaikaisosaston päiväsalista viikkohartaudesta.
Ihan omin pikku jaloin ja kepein sinne klenkkasin, olipa vähän kova
reissu - varmaan 30 metriä suuntaansa! ;-) Nyt on väsy mutta hyvä olo.
"Joulukirkossa" tuli sittenkin oltua, kun sinne oikeaan en tänä vuonna
pääse. (Tai oikeaan ja oikeaan - "missä kaksi tai kolme on koolla
minun nimessäni...") Sängyllä ja pyörätuolilla tulivat muut, enkä
tiedä, paljonko ymmärsivät. Viisaasti diakoni oli valinnut lauluiksi
ne tutuimmat, Kello löi jo 5 ja Joulupuu on rakennettu. Kyllä täällä
monia ajatuksia herää. Minä olen nuori, oikeasti kuntoutuva. Minä
paranen, enkä muutaman kuukauden kuluttua enää juuri muista
seikkailujani. Minulla käy vieraita, puhelin piippaa ja soi. Minä syön
itse, pääsen liikkumaan. Jos kaikki käy hyvin, olen jouluiltana omassa
kodissa rakkaiden ihmisten kanssa. Mutta on niin paljon heitä, jotka
iän tai sairauden takia eivät voi kuin haaveilla noin valoisasta
tulevaisuudesta. Tekee nöyräksi ja sanoinkuvaamattoman kiitolliseksi.

6 kommenttia:

  1. Jouluksi kotiin kuulostaa niin mukavalle! Hyvää toipumista ja jatkoa sinulle!
    Terveisin, Jaana

    VastaaPoista
  2. Lyhyempikin vierailu vuodeosastolla tekee nöyräksi ja kiitolliseksi siitä kaikesta, mitä itsellä on vielä.
    Iloista joulun odotusta!

    VastaaPoista
  3. Sairaalan pieni hetki yhdessä sanan ja sävelen ääressä voi tuoda sen todellisen joulumielen, itsekkin joskus kokenut!

    VastaaPoista
  4. On tosi hienoa lukea kuulumisiasi.
    Hyvää kuntoutumista sinulle, Kaisa.


    Rosina

    VastaaPoista
  5. Näinpä on siskoseni. Moni on varmaan murheellinen tilanteestaan.
    Mutta sinulle toipumisia ja jaksamisia.
    Sinua siunata tahdon ma.

    VastaaPoista
  6. Kylä soon justiinsa nuan ku snä sen kirjuutat, jotta pitääsi usiammin muistaa notton oikiasti aikas hyvin kaikki. Jaksa ny Kaisa vaan etiäppäi, kylä sä kotio jouluksi pääset, on Sami ja kaikki jokka auttaa josset muutoon. Taistele ny ja loput hoituu.

    VastaaPoista