Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

perjantai 8. toukokuuta 2009

Etsintäkuulutus

Sihteerikön ensimmäinen vaalipäivä takana. Tietäkääkin, kun menette kirjoittamaan sen numeronne äänestyskoppiin, että ennakkoäänestys ja vaalipäivän äänestystilanne ovat vain jäävuoren huippu. On vaikea käsittää, mitä kaikkea pitää tehdä, ennen kuin päästään siihen asti, että vaalitulos voidaan vahvistaa.
No, mutta nyt on viikonloppu. Ja minä olen palannut Lotta-projektini pariin.

Käsi ylös, joka on koskaan lukenut Merri Vikin Lotta-sarjaa! *Kaisa huitoo molemmin käsin* Vanhoissa Tuumooksissa joskus kerroinkin, että haaveeni on koota koko sarja itselle. En tiedä, onko minulla koskaan tytärtä ja jos on, haluaako hän lukea Lottia - mutta silti tahtoisin koko (vaatimattomasti 47-osaisen) sarjan omaan hyllyyni. Joskus ihmisen mielenterveys yksinkertaisesti vain kaipaa Lottia.

Olen siis metsästänyt Huuto.Netistä muutamaa minulta puuttuvaa kirjaa, mutta hinnat nousevat siellä ihan hirveiksi. Äsken surffasin Antikka.Netissä ja löysin muutaman alkupään kirjan alkuperäisellä piirroskannella, olen nimittäin ahdistunut ostamaan niitä sillä kamalalla valokuvakannella, jota Karisto vähän aikaa harrasti (nyt nämä valokuvakantiset menevät myyntiin). Joitakin vuosia sitten Karisto alkoi sitten julkaista sarjaa alkuperäisin kansikuvin, mutta homma on näköjään lopahtanut.

Tänään tein vähän bisnestä Vaiskain kanssa, mutta sitkeästi minulta puuttuu muutama Lotta, joita ei löydy mistään - ei huutiksesta, ei nettidivareista, ei ikinä kirjastojen poistomyynneistä. Jos sinulla on siis joku seuraavista ja voisit siitä luopua, ota yhteyttä sähköpostiini kaisantuumooksia ät gmail piste com (huomaa ne kaksi o-kirjainta "tuumooksia"-sanassa!!) niin neuvotellaan hinnoista!
  • Hymyä huuleen, Lotta (Karisto 1978)
  • Yliveto Lotta (Karisto 1979)
  • Älä luovuta, Lotta (Karisto 1979)
  • Naulan kantaan, Lotta (Karisto 1980)
  • Matkalla huipulle, Lotta (Karisto 1980)
  • Mikä sattuma, Lotta (Karisto 1981)
  • Kovaa touhua, Lotta (Karisto 1982)
  • Se on rakkautta, Lotta (Karisto 1982)
Kuten asiantuntijat huomaavat, olen onnistunut kokoamaan itselleni 18 sarjan ensimmäistä kirjaa, ennen kuin homma töppäsi - sitten taas muutamia kappaleita välistä ja taas hyväisen satsin lopusta. Jostakin syystä vain juuri nuo kirjat eivät tunnu liikkuvan. (Edit: päivitän eli lyhennän listaa koko ajan sitä mukaa kuin saan noita poimittua haltuuni jostakin.)



Toiveikkaana täällä toivottelen hyvää äitienpäiväviikonloppua!

J.K. Löysin Lotan (!) blogin, jossa hän kirjoittaa Lotta-kirjojen maantieteellisistä esikuvista. Hauskaa luettavaa!

15 kommenttia:

  1. Minä onnistuin aikanani saamaan kaikki (paitsi sen viimeisen Liselotte) kirjat joulu- syntymä- tai nimipäivälahjoiksi, joten olen onnellinen sarjan omista, joka ei kuitenkaan kirjoitaan luovu :-) onnea keruullesi.

    VastaaPoista
  2. Minä, minä, minä! *hyppii tasajalkaa molemmat kädet pystyssä* Luin ja rakastin. Minulla on itselläni vain Nolo juttu, Lotta! ja se ei näytä olevan listallasi.

    VastaaPoista
  3. Pia, olen KADE!! Meillä on ilmeisesti se kriittinen ikäero, sillä minä havahduin Lottiin vasta kun sarja oli lopuillaan. En tiedä olisiko vanhempia kirjoja silloinkaan mistään saanut, muutamia ehdin toivoa lahjaksi.

    Villasukka, eikös "Nolo juttu, Lotta" -kirjassa ole se kohtaus kun Lotta lähtee Paulin kanssa kävelylle ja haluaa laittaa piikkikorot ja tukkaan "rotan" ja sitten nolaa itsensä. Tunnistan siitä NIIIIIN itseni...

    VastaaPoista
  4. Minä myös, kaksin käsin! Ihana sarja, olen lukenut sitä aikuisenakin. Mulla ei ole mitään niistä, hinnat alkoivat nousta kun aloin ostelemaan noita tyttökirjoja.

    VastaaPoista
  5. Kaima, olen tässä surffaillut, ja sekä AdLibris, Info-kirjakaupat että Bookplus myyvät Lottia erittäin huokealla. Mutta tietysti vain niitä, jotka mulla jo on, tai sitten ruotsinkielisiä... :(

    VastaaPoista
  6. *huitoo molemmilla käsillä* Minä myös minä myös minä myös olen lukenut Lotta-kirjoja!!! Juu ja tuo "rottajuttu" on niin minua(kin)....sen se tekee kun tavallinen ihminen yrittää olla hieno ;-)

    VastaaPoista
  7. Joo, se "rotta", voi että sitä on naurettu! Ja korkokenkien kanssa mulle käy just niin, koska en käytä niitä kuin kerran tai kaksi vuodessa.

    Ei muuten hullumpi idea olis hommata Lotat ruotsiksi - alkukielellä lukeminen on kivaa ja saisipahan tuo pahasti ruostumaan päin oleva ruotsini harjoitusta.

    VastaaPoista
  8. Villasukka, olen peräti tilannut kaksi ruotsinkielistä Lotta AdLibrikseltä (hinnat alle 5 € / kpl, uskomatonta!!), mutta tunnustan, että niiden lukeminen on jäänyt... :p

    VastaaPoista
  9. Huomasitko, että antikan viimeksi päivitetytllä sivulla (siis pe) oli pitkä liuta lottia? Tarttui vain äsken silmiin.

    VastaaPoista
  10. Villiviini, siellä juuri kävin, mutta kun kukaan ei halua myydä niitä osia jotka minulta puuttuvat... :/

    VastaaPoista
  11. Oi mitä muistotja tuli heti mieleen! Olen lukenut Lottia ahkerasti -kirjaston kirjoina. Muistan suloisen sängynaluslaatikon, joka piti vuorata kauniilla paperillla, ja jonne voi siiten laittaa kirjan, appelsiinin tai muuta käden ulottuville tarvittavaa... Puhumattakaan monista innostuksissaan tehdyistä "kömmähdyksistä". Lotat ovat mainioita!

    ps. olet varmasti tietoinen, että Seinäkuun yöhön tulee tutkija luennoimaan LM Montgomerystä?

    VastaaPoista
  12. Mari, mitämitä, en tiennyt tuosta!! Pitäisikö sitä oikein osallistua elämänsä ensimmäisen kerran kyseiseen tapahtumaan - kun se olisi nyt onnistuneesti lomapäivää edeltävänä iltana.

    VastaaPoista
  13. Tässä myös yksi Lottakirjojen lukija! Ja Kaisa, muutama vuosi sitten minulla olisi ollut melkein puolet noista etsimistäsi kirjoista, mutta silloin myin ne yhden muuton alta kirpparilla... Höh. Toivottavasti löydät kirjat kokoelmiisi, Lotta on ihana =)

    VastaaPoista
  14. Oi, Lotat olivat ihania! :o) Luin kaikki osta, jotka kirjastosta sain käsiini, kun olin muksu. Ai että tykkäsin. :o)

    VastaaPoista
  15. luin, luin! :) jostain komeron perukoilta saattaa löytyä jokunen, en nyt yhtäkkiä muista nimiä mutta jahka saan komeron siivouksen/raivauksen joku päivä aikaseks tässä lähitulevaisuudessa ja ne ilmestyy esille niin ilmottelen jos mulla sattuu oleen joku kaipaamistasi. :)

    VastaaPoista