Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

torstai 16. huhtikuuta 2009

Tänään kotona

Tämän päivän olen viettänyt juuri sen ohjeen mukaan, jonka Tuula tuolla alempana kommenteissa antoi: olen nukkunut, juonut mehua, nukkunut, juonut mehua.

Eilen olin hämmästyttävän pirteä ja jaksoin olla koko päivän töissä. Mutta tänä aamuna väsy oli kamala ja pientä sitkeää aamulämpöä edelleen. Mulla raukallahan kuume nousee äärimmäisen harvoin, mikä tekee tunnollisen ihmisen elämän joskus vaikeaksi - töihin mennään vaikka kuinka karmeassa olossa, kun ei kuumetta ole! (Toisaalta, eräässä työpaikassa olin säännöllisesti kahdesti vuodessa kaksi viikkoa sairaslomalla ja antibioottikuurilla 39 asteen kuumeessa - vieläkään en tiedä, oliko siinä asunnossa hometta vai johtuiko tauti 500 vuotta vanhoista arkistopapereista.) Niin että pikkuinenkin lämmönnousu on suurtapaus.

Kuultuaan, ettei töissä odota mikään katastrofi, Sami "määräsi" minut jäämään kotiin. Elämäni monien hyvien muistojen sekaan jää se hetki, kun kellahdin sängynlaidalta takaisin pitkälleni ja vedin peiton korviin.
Olen siis nukkunut. Minä nukun päiväsaikaan hyyyyvin harvoin. Välillä olen noussut vessaan ja syömään ja juonut mehua, sitten taas nukkunut, nähnyt outoja unia. Ruuan jälkeen harkitsin vakavasti avaavani pokkarin, mutta sekin jäi. Välillä olen yskinyt ja kuunnellut keuhkojeni mielenkiintoisia ääniä. Pääsisivätköhän keuhkoni sirkukseen esiintymään?

Oikeastaan on ihanaa, kun saa sairastaa ja nukkua ilman, että mikään keskeneräinen asia vaivaa mieltä tai olisi koko ajan pitäisi-olo. Huomenna kyllä "pitäisi" sitten ainakin käydä töissä.

1 kommentti:

  1. Joko alkaa hellittää, vai paheneeko vaan? Joku ihana romattinen komedia dvd:ltä voisi edistää toipumista...
    Eikä kun tohtorin pakeille, jollei ala helpottaa.
    sanoo Tuula

    VastaaPoista