Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

keskiviikko 8. huhtikuuta 2009

Kevätmeemi?

Tänään töistä lähtiessä oli ensimmäinen oikea kevätpäivä. Lapaset toki piti vetää käteen, vaikka kuvittelin vain roikottavani niitä mukana, mutta mustat sukkahousut imivät auringon lämpöä sääriin. Ja oli niin kirkasta! Jospa se jatkuva lumisade vihdoinkin loppuisi...

Eilen illalla ääneni alkoi muuttua ykkössopraanosta kakkosaltoksi, ja tänään olen jonkin verran köhinyt. Kunnon työläinen sairastaa pääsiäisenä, heh. Kunhan ei kovin paha tauti tulisi. Onneksi huusholli on siivottu ja pyykitkin melkein pesty. Huomenna tosiaan ehkä vain piipahdus kauppaan, ja sitten minä tahdon kirkkoon.

Tarjuska haastoi tähän parisuhdemeemiin, ja mikäpäs kevääseen paremmin sopisikaan:
Miten kauan tunsitte toisenne ennen kuin aloititte seurustelun?
Kolmisen kuukautta. Vastasin Samin deitti-ilmoitukseen netissä helmikuun alussa, ja tapasimme toukokuun alussa. Se oli menoa se. :)
Kuka pyysi ketä ulos?
Minä!! :D Olimme siis vaihtaneet kolme kuukautta tiuhaan sähköposteja ja sitten vielä tiuhempaan tekstiviestejä.

Rakensin tuolloin Sodan ja rauhan tien opastuskeskusta Isoonkyröön (sitä, jonka vuotta myöhemmin purkivat) ja olin tehnyt viikon 16-tuntisia työpäiviä. Avajaisia edeltävänä päivänä, vappuaattona, olimme vielä tarkastamassa paikkoja, olin rättiväsynyt, sain Samilta tekstarin - ja ennen kuin ehdin ajatella, laitoin hänelle viestin: "Tuletko huomenna avajaisiin?" Sami lupasi tulla, ja on sillä tiellä edelleen. :) Tästä olen kertonut vielä tarkemmin muuten tapaamisemme kaksivuotispäivänä vanhassa blogissa.

Kuinka vanhoja olette?
Sami täytti juuri 36, minä täytän kesällä 35.

Kumman sisaruksia näette enemmän?
Öö... Ehkä isoaveljeäni vähän enemmän. Mariaa pitäisi käydä katsomassa useammin Eskoossa.

Onko teillä yhteisiä lapsia?

Ei yhteisiä eikä erillisiä.

Entä lemmikkejä?
Ei, vaikka olen kauheassa kissakuumeessa! :) Mutta ei kissaa pitkiksi päiviksi yksinään kerrostaloon, se on päätetty.

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?

Vaikka olemme kotoisin samasta maakunnasta ja kohtuullisen läheltä toisiamme, perheiden erilaiset kulttuurit ja traditiot aiheuttavat joskus hämmennystä.

Kävittekö samaa koulua?
Ei.

Oletteko kotoisin samasta kylästä?
Ei. Välillämme on se klassinen 60 km, joka Nopolan Eilan, Rampen ja likan mukaan pitääkin olla välimatkaa geneettisistä syistä. ;)

Kumpi on älykkäämpi?

Sami!

Kumpi on herkempi?
Molemmat olemme herkkiä.

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?
Ai onko jollakin paikkakunnalla sitten monta paikkaa jossa voi käydä? :D Lapualla käytiin Marian Tallissa, Jalasjärvellä käydään Juustoportilla.

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?

Playa del Ingles.

Kummalla on hullummat eksät?
Ei kummallakaan. :)

Kummalla on pahempi temperamentti?

Köh, kyllä se olen minä. Sami ei ole vielä rikkonut yhtään näppistä nyrkillä lyömällä.

Kumpi laittaa ruoan?

Teemme sen yhdessä, mutta Sami on siinä parempi. Ja minä laiskempi.

Kumpi on sosiaalisempi?
Olemme molemmat kotikissoja, mutta kohtuudella tapaamme kyllä ihmisiäkin.

Kumpi on siisteysintoilija?

Ei kumpikaan. Minä ehkä kärsin sotkusta enemmän, kuljen ympäri ja mutisen että kun pitäis ja pitäis... Sami taas saa siivouspuuskia, jolloin koko huusholli järjestyy.

Kumpi on itsepäisempi?
Lapualaanen puolisko.

Kumpi vie suuremman osan sängystä?
Minä! Onnistun asettelemaan tämän 142 senttiäni joskus suunnilleen poikkipäin...

Kumpi herää aikaisemmin?
Heräämme töihin yhtä aikaa, mutta Sami pääsee sängystä ylös huomattavasti nopeammin. Viikonloppuna jompi kumpi voi nousta paljonkin ennen toista ja puuhailla omiaan. Tämä oli joskus hankalaa Samin yksiössä.


Missä ensimmäiset treffinne olivat?
Sodan ja rauhan tien Isonkyrön opastuskeskuksessa entisellä Ikolan koululla!! Sieltä jatkettiin Tarjanttiin pitsalle.
Kummalla on suurempi perhe?
Samilla on yksi sisarus enemmän.
Saatko usein kukkia?
En ole nyt vähään aikaan saanut. *yrittää näyttää siltä ettei vihjaile* Yhtenä kesänä sain usein, Sami näytti selvästi potentiaaliselta uhrilta kukkamyyjille Provinssissa ja Lentäjien juhannuksessa... ;)
Kumpi on mustasukkaisempi?
Minä.
Kuinka kauan kesti, ennen kuin suhteesta tuli vakava?
Kyllä kai kumpikin oli tosissaan alusta asti, mutta muutaman kuukauden päästä varmaan alettiin olla oikein oikeasti tosissaan. Hm, olipas tämä nyt selkeää.
Kumpi syö enemmän?
Sami syö enemmän oikeaa ruokaa ja minä syön enemmän nameja.
Kumpi pesee pyykit?
Kone meillä pesee. :) Minä useimmiten täytän sen, monesti Sami tyhjentää ja ripustamme pyykit yhdessä.
Kumpi on parempi tietokoneiden kanssa?
Sami, alan ammattilainen.

Kuka ajaa autoa, kun olette yhdessä?
Minä. Meillähän on yksi auto, minun 20-vuotias pikku fiestani, jossa on jatketut polkimet ja nostettu istuin minua varten. Sillä ei normaalimittainen voi ajaa kuin hätätilassa. Toiveena on hankkia vähitellen toinen auto, joka olisi "maantie- ja perhemallisempi" ja jota molemmat voisivat ajaa. Saa nähdä löytyykö. (Automaattivaihteita ei kannata esittää, koska ei mun virheasentoinen, toista jalkaa kaksi senttiä lyhyempi vasen koipeni kytkimelle siinä sen paremmin ylettyisi...)

Minähän en koskaan haasta ketään, joten tämän saa mieluusti poimia mukaan kuka tahtoo!

2 kommenttia:

  1. Kissan yksinäisyysongelma on muuten helposti ratkaistavissa, kun ottaa kerralla kaksi kissaa. :-)

    VastaaPoista
  2. Automaattivaihteisessa autossahan ei ole kytkintä, ainoastaan kaasu ja jarru, joten harkitse vielä...

    VastaaPoista