Kaisan tuumookset jatkuvat. Jos seurasit nyt salasanan takana olevia Kaisan tuumooksia ja Kaisan uusia tuumooksia, tunnetkin jo minut. Osa tämän blogin postauksista on siirretty Uusista tuumooksista syksyllä 2011, joten älä ihmettele mainintoja vanhasta blogistani teksteissä. Käsitöiden suhteen olen ihan Kerällä. Mukana menossa paras puoliskoni Sami, puhetta ymmärtävä prinsessa Stella ja mättäältä poimittu pikkukissa Mustikka. Porukassa hengaavasta ystävästäni OI:sta voit lukea lisää täältä.

maanantai 23. maaliskuuta 2009

Maanantaita

Blogit: Kaisan uusia tuumooksia
Tunteminen/käyttö
olen käyttänyt viimeisen kahden vuoden aikana ___
olen käyttänyt joskus ___
tunnen vain nimeltä ___
yleisarvosana ___
luen tuumooksia ___aamulla ___päivällä ___illalla
vietän tuumooksien parissa ___15 min päivässä ___puoli tuntia päivässä ___enemmän
aion lukea tuumooksia seuraavien kahden vuoden aikana ___

Ei, en minä ole seonnut! Taloustutkimus vain viime viikolla kehotti minua tarkkailemaan postiani. Tänään sain ison kirjekuoren täynnä kysymyksiä.

Yleensä olen innokas vastaamaan kyselyihin, olenhan aina äänessä, kysyttiin jotakin tai ei. Mutta täytyy myöntää, että ihmettelen, kuka nämä lomakkeet suunnittelee.

Ei siinä vielä mitään, että luetellaan aukeaman verran ammattiliittoja tai meikkimerkkejä tai kylpylöitä ja kysytään, kuuluuko niihin, onko käynyt, onko tuttu - mutta kun jokaisen kohdalla on vielä 2-12 lisäkysymystä! Eikö sitä nyt helpommin saisi selville, mistä ihmiset tykkäävät? Nimittäin kun näitä sivuja tulee yhä lisää ja lisää, niin ainakin minä ruksin vain kohdat "olen käyttänyt" jos olen käyttänyt ja hyppään kaiken muun yli. Niin että kyllä mielestäni firmojen rahat menisivät paremmin toteen, jos tehtäisiin jokin vähän yksinkertaisempi kysely.

Tietokoneeni simahti uudelleen. Erehdyin nimittäin sulkemaan sen lauantaina yökyläilyn ajaksi (yleensähän meillä ovat koneet aina päällä ja vain eniten virtaa syövä näyttö suljetaan), eikä se enää käynnisty. Sami epäilee, että kovalevy vetelee viimeisiään. Juu tiedän, tarttis ottaa varmuuskopioita. Onneksi kotikoodarini on viritellyt koneeseen ulkoisen ja muutaman muun aseman, niin että tavaran pitäisi olla turvassa.

Tällä hetkellä kotikoodari/kriitikko lukee Wilhola-näytelmää ja jalasjärventää sitä. Olen nimittäin kirjoittanut repliikit kirjakielellä niillekin henkilöille, jotka kuitenkin näytelmässä puhuvat murretta. Tämä johtuu siitä, etten osaa jalasjärveä, ja pelkään tuovani tekstiin liikaa lapuaa. (Eli tiedoksi kaikille: ei ole olemassa Etelä-Pohjanmaan murretta. Jo pitäjän sisälläkin puhetapa vaihtelee.) Nämä kun puhuvat niin omituisesti, ne tuoo ja viöö, kun kaikki kunnon ihmiset tuaa ja viää... ;D

Pikkupakkanen on jatkunut koko päivän, mutta onneksi käyttämäni kulkureitit ovat suunnilleen sulat. Ja aurinko paistaa! Kestetään siis.

1 kommentti:

  1. Nua täytettävät kyselyt on rasittavia. Kyllä sitä ny viälä ehkä viis liuskaa täyttää, mutta kun rupiaa menemähän yli kymmenen liuskan, niin täyttämättä jää.
    Mä istuun joku vuasi sitte 12 viikkua kotona jalaka kipsis. Mun tyä tuli joku nainen, joka sanoo olevansa Suamen kallupista, ja kysyy, jotta passaaskos haastatella. Mulle passas oikeen hyvin. Aika kuluu mukavasti ja oli joku, jonka kans toimitella.

    VastaaPoista